Hjælp en forvirret førstegangskøber..
Citat:Man kan jo trods alt sagtens få verificeret urets ægthed hos en AD. Vanskeligere er det ikke

Det har kun meget lidt at gøre med urets ægthed. Mere med det lidt abstrakte fornemmelse om at købe noget komplet (som Klaus nævner), at kunne sælge det igen hurtigt videre, tryghed mm.
Efter en lille menneskealder med ure, har jeg det absolut bedst med ure som har B&P. Også når jeg ikke tænker videresalg og absolut ikke er i tvivl om klokkens ægthed / proveniens.
Jeg tror at din påstand har mere at gøre med det at du vil promovere en marketingsmetode, hvor prisen er først den rigtige når alle varianter af varen sælges lige hurtigt. Dvs. hvis pølsemanden har frankfurtere og hotdogs for kr. 25 pr. stk. men sælger to frankfurtere mod en hotdog, skal hotdogs pris nedjusteres ned og ned indtil de sælger lige så tjept end frankfurtere ? Man kan ende med hotdogpris på 5 kr. og stadigvæk sælges der mere frankfurtere. Hvorfor ? Fordi prisen af varen er ikke altafgørende for køberen, derimod fornemmelsen og oplevelsen. Samme gælder ure.
Jacobs eksempel om ur uden B&P for en krone er naturligvis overdreven, men peger alligevel til den rette retning; der er ting som ikke er lige ønskede og eftertragtede som andre fra samme kategori og prissætning af disse er sekundært.
Din teori om "fejlprisning af varen"" funker muligvis med aktier og værdipapirer man absolut ikke med ting og sager hvor den irrationelle og følelsesmæssige er afgørende (= f. eks. ure).

God weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp en forvirret førstegangskøber.. - af TioMalo - 11-07-2014, 06:17 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)