Nyt Ur - ET MERE - Rose Guld - 38mm - ADVARSEL -> vintage!
Jeg fik vist lovet for et stykke tid siden et indlæg mere omkring et af de større guld ure fra 50'erne som jeg har fået hjem!

Endnu engang er det et 18k rose guld ur i den for mig gode størrelse...

Det er fra en producent som vist er pænt overset herhjemme, men sådan er der jo så meget - det gør bare uret mere interessant for mig personligt! Icon_e_wink

Det er en håndsvings Longines fra start 50'erne, og den går super godt: + 5-7 sekunder/døgnet!

Diameteren tæller IGEN 38mm sharp målt uden kronen

Jeg har ladet mig overbevise om, at godt nok er Omega'erne i guld i den størrelse sjældne for den periode, men Longines kræver en endnu større jagt at finde i den størrelse!

Den store hvide skive og den smalle lynette gør i øvrigt at uret virker ekstra stort - ja det virker dermed større end Omega'en på selv samme 38mm, som jeg lavede indlæg om for ca. 1 mdr. siden:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=5475" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=5475</a><!-- l -->

Vh. Jon

İmage
İmage
İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Beskeder i denne tråd
Nyt Ur - ET MERE - Rose Guld - 38mm - ADVARSEL -> vintage! - af gmt-geek - 20-06-2014, 09:29 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)