16-06-2014, 03:18 PM
Hej
Jeg har altid været meget begejstret for ure, og er for et halvt års tid siden stødt på "Panerai" (jeg er ny i "gamet"). Jeg forelskede mig straks i uret, men ved absolut intet om modeller, typer eller andet.
Jeg har besluttet mig for at anskaffe mig et Panerai, men ved ikke hvilket.
Findes der et sted på denne hjemmeside eller andre steder hvor jeg helt overordnet kan læse om modellerne?
For eksempel:
- Hvad er forskellen på Luminor, Radiomir, Luminor 1950 og Radiomir 1940?
- Mange af urene minder utrolig meget om hinanden - er der noget jeg skal være opmærksom på?
Jeg syntes "beskytteren" på urene Luminor er mega fed - så det skal klart være et af disse jeg skal have fingrene i / på armen! Men hvilket...!??!
Jeg har intet imod at købe brugt, og jeg vil helst holde beløbet på DKK 30.000.
Jeg håber I kan og vil hjælpe en forvirret, købeivrig og forelsket nybegynder.
Jeg har altid været meget begejstret for ure, og er for et halvt års tid siden stødt på "Panerai" (jeg er ny i "gamet"). Jeg forelskede mig straks i uret, men ved absolut intet om modeller, typer eller andet.
Jeg har besluttet mig for at anskaffe mig et Panerai, men ved ikke hvilket.
Findes der et sted på denne hjemmeside eller andre steder hvor jeg helt overordnet kan læse om modellerne?
For eksempel:
- Hvad er forskellen på Luminor, Radiomir, Luminor 1950 og Radiomir 1940?
- Mange af urene minder utrolig meget om hinanden - er der noget jeg skal være opmærksom på?
Jeg syntes "beskytteren" på urene Luminor er mega fed - så det skal klart være et af disse jeg skal have fingrene i / på armen! Men hvilket...!??!
Jeg har intet imod at købe brugt, og jeg vil helst holde beløbet på DKK 30.000.
Jeg håber I kan og vil hjælpe en forvirret, købeivrig og forelsket nybegynder.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)