13-06-2014, 12:18 AM
TimeToWatch.dk Skrev:Amehlbye Skrev:Køb via forhandler så har du garanti - og sælg igen inden den udløber.
Så får du JLC og undgår at bekymre dig om værket kan holde
Jeg får en del ure tilbudt, hvor det er SÅ tydeligt at ejerne har været omkring urmageren med besked om "service lige om hjørnet", hvorefter de forsøger at tippe lortet af for at undgå denne regningDe ure går jeg så pænt uden om med mindre prisen afspejler at et service er fratrukket. Som prof. sælger hænger jeg jo på garantien og det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg tager dette med i betragtning, og ofte undgår de sjove ure pga. potentielt dyre og hyppige reklamationer. Derfor også så få JLC på hylderne, og så lav en byttepris eller høj kommissionspris når jeg får dem tilbudt, da man tager højde for dyre reparationer. Så denne sikkerhed er selvfølgelig rar at have for kunden, men det reducerer mit udvalg af "sjove" ure betragteligt og presser priserne voldsomt ned når private skal af med dem
Læs: det er kunderne der kommer til at betale gildet i sidste ende gennem et voldsomt pristab
Med mindre man fyrer det af privat altså...
/Mads
Kan sagtens følge dig - hvis man bekymrer sig om prisen
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)