11-06-2014, 12:46 PM
Stensbjerg Skrev:Nu oplyser du ikke hvor mange en del ure er (med JLC indmad)
som gør at du rammer de 17% og procent regning kan være meget følsomt.
Men at du har haft drift fejl på 17% JLC værker (ikke alle JLC ure) solgt fra hvad du kalder en hobby virksomhed,
Og Ud og fra det udleder at JLC værker driller på holdbarheden, finder jeg en svagt understøttet,
Især når man ikke ved hvor mange ure det præcis drejer sig om.
JLC laver en af de mest omfattende test i ur verden af deres ure, nemlig den de kalder 1000 timer testen,
Her testet de som noget særligt hele uret samlet (ikke kun værket) under de mest utrolige forhold,
og jeg er sikker på at var der noget generelt uholdbart i deres ure ville den test afsløre det.
Hvordan andre mærker behandler "deres" JLC værker skal jeg ikke kunne sige Men uanset hvad de gør,
gør det ikke JLC urene uholdbare.
Jeg skrev at der netop IKKE skulle tolke på mine erfaringer, da der IKKE er statistisk belæg for at JLCs værker er mindre holdbare end andre. Blot at jeg har haft en del problemer med dem.
Ja %-satser kan være utaknemmelige størrelser og uden stk. tal kan de være svært misvisende. Jeg har ejet 41 ure med JLC værker gennem tiden og der har været tekniske problemer med 7 af dem. Alle JLC ure i øvrigt så ud fra MINE erfaringer er det JLC's egne ure der driller mest. Igen gør jeg opmærksom på at dette IKKE skal danne grundlag for nogen konklusion på JLC's holdbarhed men blot at JEG ud fra erfaringer har haft bøvl med mange.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)