Så har jeg meldt mig ind i "De Røde Lejesvendes Klub" !! :-)
baun Skrev:Tillykke Peter. Hvad skal jeg sige? Du er ved at blive en af de dyre drenge........

Det er et fedt ur. Men hvad er det lige der gør en red sub så meget mere spændende end den du havde og som du byttede ind i handelen, hvis jeg ser rigtigt på Mads' salgsside? Du giver selv svaret i din overskrift. Du kommer ind i det fine selskab "ejere af Red Sub". Det er ikke fordi uret er meget smukkere end de andre. Der er det at eje og bære dette eftertragtede Rolex Sub.

Jeg havde det, lidt analog til dette, sådan med mit første Speedmaster fra 1989. Det var dejligt og lækkert og designet unikt all round, men alligevel skiftede jeg det til et pre moon med cal 321. Der var jo ikke den store forskel at se, men det føltes rigtigt. Icon_rolleyes

Vi er vist alle mindst en smule tossede. Havde jeg lige godt 30 K til overs nuppede jeg gladeligt dit det gamle.. Jeg savner et Sub.

Vh baun

Tak skal du have og du har fuldstændig ret, Baun - ikke i, at jeg er ved at blive en dyr dreng, for til gengæld for dette ur, så er mit antal af ure ejet faldet tilsvarende !

Men hvad er det egentlig, der adskiller en ganske almindelig Submariner 1680 med hvid skrift fra en "Red Sub" - ganske enkelt det er udelukkende de 10 små røde bogstaver på skiven ............ ellers er alt andet identisk !!

Så, hvis man skulle se på det med fornuftens øjne, så ville jeg kunne have sparet adskillige tusinde kroner eller beholdt f.eks. GMT´en, hvis jeg havde købt en alm. 1680 i stedet for .......... for ikke at sige beholdt min meget smukt patinerede 16800 !!

Men deri ligger jo netop sagen - dette har intet med fornuft at gøre ............ det er 100 % følelser !! Det handler om den særlige følelse af, at kunne spænde et ur om armen, der er så ikonisk (i mine øjne) og specielt som et "Red Sub". Der vil formentlig kun være få mennesker, der registrerer (om nogen), at der er lidt rødt på skiven og de fleste vil endog ikke vide, at det har nogen betydning. Men de få, der vil lægge mærke til det og måske endog kommentere det vil til gengæld være ligesindede, som har samme fascination !! For de fleste andre vil det blot være et gammelt Rolex, hvis de da overhovedet registrerer, at det er et Rolex.

Analogien med din Speedmaster cal. 321 er meget rammende ........... den giver DIG den rette følelse - "historiens vingesus" kan man måske kalde det ! Icon_e_smile

Det beviser bare, at vi urtosser virkelig er en smule tossede - det indrømmer jeg gerne !! Icon_crazy Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Så har jeg meldt mig ind i "De Røde Lejesvendes Klub" !! - af pbr - 08-06-2014, 01:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)