Ur oplevelser der startede interessen
Jeg var lige blevet student fra Marselisborg Gymnasium i Aarhus i 2007 og havde sparet sammen til at komme til Costa Rica og arbejde som frivillig og derefter rejse lidt rundt som backpacker i Sydamerika. Jeg havde inden da aldrig gået med ur, men nu hvor jeg skulle rejse rundt alene og til steder hvor mobilen nok ikke lige kunne lades op fandt jeg det nødvendigt at skulle have mig et ur med på rejsen! Jeg faldt over et Junghans Chronograph i Bilka til 500 kr. som jeg syntes var flot at se på og til en overkommelig pris Icon_e_wink Uret kom med mig på turen...

Da jeg kom hjem igen et lille års tid senere havde jeg mere eller mindre haft uret på 24/7 og det kunne ses... Det ifølge annoncen "ridsefrie mineralglas" havde sku set bedre dage! Jeg havde nu fået arbejde i en børnehave og da den første løn kom ind, rente jeg ned til den lokale ur forretning og købte mig et Calvin Klein til 2400kr. Dette ur fulgte mig henover sommeren, hvor jeg var i Kina med mine forældre og en anden familie. En fra den anden familie havde et Rolex GMT II (pepsi) på og en aften faldt snakken på ure og jeg fik lov til at røre lidt med fingrene og prøve det på... (jeg var solgt, men samtidig realistisk om at jeg nok aldrig fik sådan et ur. En kombi af at jeg overhovedet ikke havde råd og samtidig ikke ville bruge så MANGE penge på et ur). Nåmen jeg kom da hjem fra Kina uden kopier og stadig "kun" med mit CK ur på armen...

Da sommeren var slut flyttede jeg i lejlighed med min bedste ven, som var blevet student lige inden sommeren og havde i studentergave af hans forældre fået et Rolex Submariner (16610). Det vækkede jo lysten til at eje et lækker ur endnu mere... Så en dag jeg var hjemme og spise ved de gamle luftede jeg tanken om at spare en 20k sammen til at lækkert ur (jeg havde et Omega Seamster "Co-Axial eller et Tag Heuer Carrera i tankerne), min far var ved at tabe underkæben og min mor kunne overhovedet ikke følge det med at bruge SÅ mange penge på et ur (selvom hun jo ikke ser noget problem i at bruge penge i samme kaliber på smykker Icon_e_wink ) Men efter lidt tid og da jeg rent faktisk havde sparet de 20k sammen, kunne de jo godt se, at jeg mente det! - Så nu gik jagten på det første ur ind Icon_e_biggrin1 Jeg smed et indlæg ind på urforum.dk om fordele og ulemper ved disse ure, og der blev også forslået, at jeg jo også kunne købe brugt og derved spare en del kroner... Så derved fandt jeg et Rolex GMT II (for næsten samme pris som et TH Carrera/Omega Seamaster fra nyt koster) i Odense hos en privat som foreslog at vi skulle mødes Hos Ragner ure, hvor de ville tjekke tingene efter og sige god for uret!

Jeg glemmer aldrig den følelse jeg havde på vej hjem i bilen... (Jeg havde jo lige købt uret jeg skulle gå med resten af livet!!!!) Men et lille års tid siden og i og med ham jeg boede med rendte rundt med et Sub, blev jeg fristet at sådan af at prøve noget andet. Så GMT'en blev solgt og jeg købte et Submariner istedet... og siden har jeg vist ejet en del forskellige ure, men kun få har givet mig følelsen som det første gav mig Icon_cool

Jeg har via min interesse så også fået smittet min lillebror og far, som har henholdsvis har et Submariner og et Speedmaster...
Simon Hedegaard
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ur oplevelser der startede interessen - af Hedegaard - 31-05-2014, 01:08 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)