Ur oplevelser der startede interessen
Min kærlighed til ure startede da jeg fik mit første ur af min kære gamle mormor og det var jo garanteret ikke noget særlig dyrt ur, da familien ikke havde det store at gøre med.

Så tror jeg at senere var min ur interesse betinget af glæden ved "gadgets" hvor dette ord ikke var opfundet dengang, men perioden var masser af de nye digitale ure der strømmede ind i alle mulige afskygninger og det var jo i den grad købe og smide væk tiden, hvad ure angår.

Først senere som helt ung mand. begyndte jeg at kigge på ure med et "rigtig" værk bankende inde i den lille kasse og begyndte også at skille gamle ure ad, for at stille min nysgerrighed og egentlig kunne jeg ligeså godt været blevet ur-mager og brugte rigtig meget tid ved en ur-mager eller kiggede ure på den ene eller anden måde.

Ture til familien i Schweiz var i den grad med til at få urene et stykke op af stigen og selvom jeg ikke havde råd til de ure der lå i vinduerne, så var det at glæden til de rigtig fede ure kunne man så kigge på i bøger og magasiner, så der blev købt mange forkskellige ur-magasiner og sådan gik det i mange år.

Først senere er det så blevet muligt at få startet en lille samling op og her er jeg lige nu med stor glæde over de ure som ligger i kassen.

Hvad fremtiden byder på er jo kun til at gætte på, men mon ikke der kommer flere "mærkelige" ure til min samling, da jeg godt kan lide dykkerure så vil mine indkøb blive i den genre og med hang til det ekstreme, hvad ure angår, så kommer der nok et alvorligt grimt ur i kassen og lige nu har jeg et i kikkerten, men det er en hemmelighed Icon_crazy
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ur oplevelser der startede interessen - af Miwes - 31-05-2014, 11:56 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)