27-05-2014, 10:01 PM
obp666 Skrev:Jeg tror jeg efterhånden har læst samtlige anmeldelser der kan findes på nettet![]()
Generelt er de alle positive og ja, der er som regel et par ting på alle deres modeller der kunne være gjort bedre eller anderledes, men i forhold til prisen kan der vist ikke være noget at brokke sig over. Mht DLC coatingen, så har jeg ikke tænkt mig med vold og magt at efterprøve dens evne til modstå ridser, men omvendt har jeg heller ikke tænkt mig at tage særhensyn, da jeg netop er interesseret i at finde ud af hvordan et PVD behandlet ur klarer sig ved helt almindeligt hverdags brug og til det formål er det ur perfekt, da jeg netop ikke har betalt en mindre formue for det og derfor bedre kan se igennem fingre med et par ridser eller 3.
Mit Victorinox Alpnach Special Edition er PVD-coated. Jeg aner ikke om det er samme coating som OM bruger. Efter 1 år med relativt meget hang time, og et par ordentlige brag ind i dørkarme, bordplader etc. så er der simpelthen ikke en ridse at spore på det.
Det ville ingen af mine andre ure kunne have klaret.
JS Watch Islandus
Victorinox Alpnach Special Edition
Panerai PAM 312
Oris Aquis Depth Gauge
Victorinox Alpnach Special Edition
Panerai PAM 312
Oris Aquis Depth Gauge

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)