24-05-2014, 10:15 PM
TioMalo Skrev:Citat:Jeg ser disse forsøg som trend sættere. De kommer ind på markedet med ure som er unikke, og der er købere til disse ureSå vidt jeg kan se, er disse unikke monstrumer bygget i kinakasser, så med den der unikhed er det nok lidt si-und-so...
Men absolut, et forsøg om at blive trendsættere og at tjene mange penge. Lykkes næppe.
Vh. John
Om man kan lide at teknologien udvikler sig eller ej, så må man bare acceptere at verden forandrer sig.
Der ER en årsag til at så mange etablerede IT producenter og en masse startups slås om smartwatch markedet. Det er en milliardforretning af de store. Markedsanalytikere forudsiger at smartwatch markedet vækster 300% i år og at der i 2018 vil blive solgt 112 millioner smartwatches årligt.
Det bliver interessant at se om nogle af de etablerede urproducenter kommer med et modsvar, eller om de bare vil lade IT producenterne indtage deres marked.
Producenter i luksussegmentet i urverdenen har nok mindst at frygte, men jeg tænker på Seiko, Citizen, Swatch og alle dem som producerer ure til folket bør overveje et modtræk.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)