03-05-2014, 06:15 PM
pbr Skrev:Man kan selvfølgelig diskutere, om udsagn som de nedenstående er "fornægtelse" eller blot "dansen om den varme grød":
bcmb Skrev:..........og har ikke været bange for at folk måske ville forveksle det med et Rolex, for det kommer næppe til at ske.
Mikbodsof Skrev:Uret er lavet af Steinhart med "inspiration" fra den legendariske Mil sub, men er i super kvalitet.
CT-Watches.dk Skrev:Jeg tænker slet ikke Rolex når jeg ser det, men kender også kun de nyere modeller.
Kan kun tale for mig selv, og mit udsagn er i al fald ikke fornægtelse
Claus bekræfter med det han skriver netop det jeg påstår, at det er de færreste der kender netop den gamle Rolex milsub Ref 5517 (som er den eneste milsub med sværdhænder) og derfor ikke umiddelbart vil tænke Rolex når de der uret.
Vi kan være uenige i i vores "gæt" på hvor mange i befolkningen der vil tænke Rolex når de ser dette Steinhart OVM og hvor mange der ikke vil. Mit gæt er vel lige så godt som dit, men jeg vil lade tiden vise om det sker. Så nu kan jeg jo samle lidt empiri
pbr Skrev:Det ville blot have været helt perfekt, hvis du alligevel ikke lige var faldet for fristelsen til at bortforklare/nedtone ligheden med argumentet om, at folk nok ikke vil genkende det som en "Mil Sub", da ikke mange kender denne reference ............. jeg vil stadig påstå, at folk vil genkende det som et Rolex !
Jeg kunne have udeladt det, men det betyder lidt for mig tror jeg. Jeg kunne godt være ligeglad med om folk genkendte det som Rolex eller ej, bare jeg var glad for det, men det tror jeg kun jeg vil være delvist.
Af den grund ville jeg heller aldrig gå med et Steinhart Ocean One, da den alt for ofte vil blive forvekslet med Rolex.
Jeg tror ikke det ville være fedt hvis jeg skulle konfronteres med "er det et Rolex?" hele tiden (omend det også er sket med mit Seiko SKX007 lol). Men som sagt vil tiden vise dette. Hvis det sker for ofte og hvis jeg er generet af det, så ryger uret videre. Men lige nu nyder jeg uret, og har ikke oplevet nogen af disse akavede situationer.
Jeg håber det giver mening
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)