03-05-2014, 04:24 PM
pbr Skrev:Til gengæld kan jeg helt oprigtigt, ikke forstå, at nogen alvorligt kan påstå, at man ikke tænker "Rolex", når man ser uret ............ det skulle da lige være, hvis man aldrig har set et Rolex før !![]()
Men hvis man, efter at se urene ved siden af hinanden, alvorligt kan fastholde, at de ikke ligner hinanden til forveksling, bortset fra teksten på skiven, så er der altså noget galt ........... enten med ens syn eller måske blot fordi man ikke vil indrømme det !!
I rest my case !!!
Tja, det påstår jeg altså, nemlig at de fleste (uden for disse kredse i det mindste), ikke med det samme tænker Rolex. Min pointe er netop, at 1 ud af 1000 mennesker ville måske se dette Steinhart og sige, "hov det er da en Rolex efterligning", hvorimod dette tal måske ville være 1 ud af 10 havde det været den almindelig Sub efterligning fra Steinhart.
En af mine kollegaer som ejer bla. et Rolex GMT Master I og mange andre ure, så uret og syntes det var pænt, og da jeg fortalte ham at designet var en efterligning af en Rolex Milsub, så vakte det stadig ingen genkendelse.
Og jeg tror ikke der er nogen her som påstår at de IKKE ligner hinanden til forveksling (de er prik identiske), så det behøver vi ikke diskutere, ved ikke lige hvor du har læst det henne
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)