26-04-2014, 07:23 PM
Nu var spørsmålet ikke hvad erhvervsdykkere idag bruger, men nærmere hvad der gør et dykkerur til et dykkerur. Der findes en ISO standard for dykkerure (ISO6425) som bl.a AP Offshore Diver har, så jo der findes en standard for dykkerure..... Men det er jo ikke nødvendigvis den der dikterer hvad et dykkerur skal indeholde. Det er blot en række kriterier som et dykkerur skal overholde for at kunne få ISO certificeringen.
I mine øjne skal et dykkerur som absolut minimum være vandtæt til 200 meter og have en drejbar lynette til timing af opstignig etc. Sidstnævnte er i mine øjne et ufravigeligt krav da det altid har været netop denne feature der har adskilt dykkere fra alle andre ure. Uden den er det bare et vandtæt ur...
/MortenKN
I mine øjne skal et dykkerur som absolut minimum være vandtæt til 200 meter og have en drejbar lynette til timing af opstignig etc. Sidstnævnte er i mine øjne et ufravigeligt krav da det altid har været netop denne feature der har adskilt dykkere fra alle andre ure. Uden den er det bare et vandtæt ur...
/MortenKN
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)