23-04-2014, 09:09 PM
TioMalo Skrev:Hej Peter, din Rivet-lænke... den er vel ikke "flex-Rivet" ?
Nogle af dine - i øvrigt meget gode - fotoer får mig at tænke på det.
Flex-Rivet Oyster er meget sjælden pga. at de fleste lænker er slidt op, konstruktion for en eftergivende flextype lænke med fjeder i hver led er aldrig så stærk som en alm. Oyster Rivet . De blev vist produceret fra en gang i 50´ene til 60´ene - måske til primo 70´ne (?).
Ved nogen her ca. produktionsperioden ?
Vh. John
PS. Synes at dit skønne klokke har fortjent den originale PanAm lynetteindlæg.
Hvor præcist går uret ?
Hej John,
Nej, det er en almindelig Oyster Rivet uden fjedre. Den er faktisk i rigtig god stand og kan sagtens bruges til daglig brug - den er utrolig behagelig at have på
Jeg har ikke hørt om en Flex-Rivet Oyster lænke før, så jeg har ikke nogen idé om produktionsperioden. Men jeg vil prøve at slå efter i "Biblen" af James Dowling - måske står der noget om den dér
Uret vinder en smule - jeg har ikke timet det, men jeg vil skyde på, at det vinder ca. 2-3 sekunder pr dag meget konstant.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)