21-04-2014, 07:16 AM
JJG Skrev:Hvordan man kan se bort elementer som selve mærket og gensalgsværdis i en "value for money" betragtning forstår jeg ganske simpelt ikke, for det har jo en værdi - eller? Ellers skal man jo rent objektivt koge det ned til, hvad "metalværdien" er for det enkelt ur solgt til skrot.
Hej JJG, prøv at læse Bauns og mit eget indlæg, så tror jeg det giver mere mening.
Når udtrykket Value for Money "normalt" bruges (på WUS eksempelvis), så gøres det med en definition hvor man netop forsøger af fjerne de mest subjektive aspekter, således man kan sammenligne urenes "værdi" lidt mere objektivt. Det bliver selvfølgelig aldrig 100% objektivt.
Hvis nu det var huse man snakkede om, så ville man måske sige at et hus til 5 mio. kr i Stenløse var mere Value for Money end et hus til 20 mio. kr på Strandvejen, fordi man måske vælger at se bort fra beliggenheden og blot konstaterer at husene er tæt hinanden størrelses- og kvalitetsmæssigt. Men man får altså mere smæk for skillingen hvis man køber hus i Stenløse.
"Smæk for skillingen" og "meget ur for pengene" er udtryk jeg ville kunne erstatte med "Value for Money" i min bog.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)