19-04-2014, 11:09 AM
Der skal ikke herske nogen tvivl om at luksus producenterne tager sig godt betalt for deres produkter. Om deres avance er x3 eller x10 skal jeg ikke kunne sige, og det svinger sikkert meget fra producent til producent jf. de omk. vi allerede har været omkring. Desuden bruger nogen firmaer MANGE kr. på at markedsføre sig rigtigt for at skabe den story telling forbrugeren hungrer efter. Jeg mener dog ikke at luksusindustrien er værre end så mange andre brancher. Tvært imod vil jeg mene den financielle sektor og medicinalindustrien er meget "værre" til at trække kr. ud af forbrugerne.
Tilbage til sporet... Det vigtigste er blot at have i mente, at de store producenter af luksusvarer ikke bare sprøjter produkter ud uden store omkostninger som kopisterne undgår ved at springe over hvor gæret er lavest. Så uanset hvordan den vendes og drejes vil en asiatisk kopist relativt let kunne kopiere varer og producere en 80-90 % kvalitestkopi til en 1/10 af prisen, og samtidig køre samme avance som den originale producent. Det koster kassen at designe, udvikle og markedspositionere sig i luksussegmentet og de omk undgår kopisterne
/Mads
Tilbage til sporet... Det vigtigste er blot at have i mente, at de store producenter af luksusvarer ikke bare sprøjter produkter ud uden store omkostninger som kopisterne undgår ved at springe over hvor gæret er lavest. Så uanset hvordan den vendes og drejes vil en asiatisk kopist relativt let kunne kopiere varer og producere en 80-90 % kvalitestkopi til en 1/10 af prisen, og samtidig køre samme avance som den originale producent. Det koster kassen at designe, udvikle og markedspositionere sig i luksussegmentet og de omk undgår kopisterne
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)