18-04-2014, 09:59 AM
Citat:Jeg synes at Rolex kendere her har et temmelig arrogant holdning til det man kan kalde "gode kopier". Altså dem som er meget tæt på de originale og derfor også koster - måske 5 K.@ Baun: Per, der laves midst lige så mange kopier af Omega og jeg er ret sikker på at "Omega-ekspertene" har lige så "arrogant" (?) holdning for disse.
Og det at narre en uvidende: Tante Oda vil tro at en kikset og fejldimensioneret quartzkopi af en Rolex "ligner den ægte på et prik". Mads bliver ikke narret af Danny´s "superkopi af en GMT II". Og så har vi alle varianterne mellem de her to yderpunkter.
@ Avantismo: Kim, hvorfor hader du kopier ? Spørgsmålet er 100% uden ironi eller andre undertoner. Jeg er bare nysgerrig. Selv er jeg fløjtende ligeglad med dem. Hvis nogen vil skrive "Porsche" på siden af sin rusten Lada er det OK med mig. Naturligtvis synes jeg at det er temmeligt fjollet, men det er stadigvæk OK. Og hvis "den uvidende" hopper på det at han kunne købe et ægte luksusur for 2 - 5% af listeprisen, synes jeg at grodigheden har fortjent at blive straffet.
Og de designmæssige kopier - hommage´s - har jeg ikke set siden jeg så en Rolex DayDate kasse og President-lænke lavet af 18kt guld som svendeprøve af en schweizisk guldsmede. Man misbruger ordet hommage (= hyldest) for at markedsføre mere eller mindre gyselige kopier - eller for det at man rent faktiskt bærer en kopi på sit håndled.
@ Black Seal: Hvem er de her kendere som ikke kan se forskellen mellem 5 og 50K ure ??? Hvis jeg må gætte på hvad du vil sige, vil jeg tilføje at der er stor forskel mellem entusiaister og kendere / eksperter.
Go´ helligdage - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)