08-04-2014, 01:38 PM
Citat:af runzuk » 8/04/2014 11:32
Jantelov eller snobberi. Jeg er bare af den holdning, at hvis man har noget negativt at sige om en andens ur, så hold det for dig selv. For hvad er meningen at nedgøre noget én anden er glad forOg personligt er jeg ligeglad med hvad folk har på armen. Men jeg syntes det er plat at gøre sig til dommer over eksempelvis firmaet Steinhart. Jeg har eksemplevis selv haft et Azimuth Jagbomber som jeg skulle smide omkring 12000 kr efter. Da jeg så at Steinhart har nogle flieger ure, som tilbyder det samme til en 1/4 af prisen eller under, ja så følte jeg mig sku snydt. Alle firmaer som laver flieger ure tager design ideer fra hinanden. Indenfor andre ursegmenter sker det samme. I don't care..
Jeg syntes blot at det er små irriterende at man skal høre det gang på gang når firmaet Steinhart nævnes. Det er sku snobberi i min verden..
Grunden til at netop Steinhart ofte nævnes er jo så også at de er decideret STORSLEMME til at lave "hommages" og langt størstedelen af deres forretning er baseret på ure med designs der er tyvstjålne.
Personligt ville jeg da heller aldrig umotiveret sige til en person som bærer et Steinhart "hommage" ur at jeg syntes det er et vammelt ur (selvom jeg tænker det) - Men hvis vedkommende direkte spørger mig hvad jeg syntes så får vedkommende svaret råt for usødet. Jeg ville aldrig bare umotiveret begynde at svine en anden persons "hommage" ur til med mine subjektive holdninger, men jeg har INTET imod at påpege eks. påfaldende ligheder med f.eks Rolex og indirekte indikere at det er en kopi, blot solgt under et andet navn og ligeledes informere om MIN holdning til "hommage" ure....
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)