07-04-2014, 08:00 PM
runzuk Skrev:bcmb Skrev:Well Said. Respekt for folks forskellige holdninger er vejen frem.
Snobberi for snobberiets skyld er ufedt, men det er lige så ufedt at beskylde folk for snobberi bare fordi man ikke selv kan se ideen i at betale 100.000 DKK for et ur.
Jeg tror jeg er blevet misforstået. Jeg kan ikke se noget galt i at betale mange penge for et ur. Det er jo op til en selv. Men jeg syntes tit at der kommer en nedladende holdning så snart man viser diverse mikro mærker frem. Eksempelvis Steinhart. Så snart det er et Rolex man viser frem vælter det ud med rosende ord. Det kan jeg ikke selv holde ud.
Hej Rune,
Det var ikke for at træde dig over tæerne jeg skrev som jeg gjorde. Og jeg kan faktisk godt følge dig, en gang imellem fornemmer man den lidt nedladende holdning mod den lavere end af urskalaen og mikromærkerne især. Men heldigvis langt fra fra alle, og derfor holder jeg af at frekventere dette urforum.
Jeg tror at eksemplet Steinhart er uheldigt. Holdningen til Steinhart er i min optik ikke repræsentativt for den generelle holdning til mikromærker. Mange ser ned på Steinhart for deres kopiering af Rolex m.fl. Det er ikke det samme som at de ikke kan lave gode ure, og de har jo også lavet egne designs hvoraf nogle af dem er ok fede. Personligt styrer jeg dog selv uden om Steinhart, netop pga. deres designere ikke kender forskel på "dit og mit". Jeg synes ikke det er i orden.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)