Kasse og brochurer men ingen certifikat...
Mine erfaringer er at der er mange svar. Dem jeg har stødt på er:

- Papirerne er bortkommet da de lå sammen med div. andre kvitteringer/papirer, mens boks/manualer blev opbaret andensteds. Jeg har selv prøvet dette på et gl. Seiko ur jeg købte i 1989. Har stadig boksen, men papirerne kan jeg ikke finde Icon_e_sad

- Det hele er forsvundet og en ny ejer har skaffet boks/manualer. Det har jeg tit set. Specielt på vintage/semi-vintage Rolex.

- Uret er købt på en ferie udenfor EU og for at undgå en momsafregning har man smidt boks/papirerne ud på destinationen og uret på armen.

- Uret lå i boks og papirerne er blevet stjålet under et indbrud. Dette har jeg også selv været udsat for ske Icon_mad

Så der er mange muligheder. Umiddelbart tror jeg ikke der er mange der svindler med deres ure og melder dem stjålet. Lidt et selvmål at uret ender i politiets database mens man stadig selv ejer det. Så går man jo reelt som hæler af sine egne tyvekoster. Det er pænt kriminelt. Der imod er der nok en del ure som har været tyvekoster som efter 2-3 handler fra dybt kriminel og gennem hæler og videre til hæderlig køber bliver "afkriminaliseret" og blot skifter ejer uden tilbehør. Idet man som urhandler eller menig mand ikke kan tjekke om uret har været stjålet er dette svært at gardere sig imod. Det er desværre meget besværligt og politiets registrering af stjålne ure er sjældent dækkende med ref. og serie nr. Ærgerligt at en sådan offentlig database ikke findes.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Kasse og brochurer men ingen certifikat... - af TimeToWatch.dk - 05-04-2014, 04:09 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)