GMT Master ref. 1675 - ur med sjæl !! :-)
Det var ikke længe, at min seneste erhvervelse, Explorer II fra 2008 fik lov at være i min urkasse !!

Ikke fordi, det ikke var et dejligt ur - men jeg skal ærligt indrømme, at den ret nemt lod sig fortrænge af denne matskivede skønhed med fuld tritium, plexiglas, "US Riveted" lænke og box & papirer !! Der er noget ved disse ure, der gør mig blød i knæene !! Jeg skal indrømme, at jeg nærmest "flåede" den ud af hånden på Micki fra Dreamwatch, der som sædvanlig brillierede med super service og fornuftige vilkår !! 110 % Good Guy !! Icon_e_smile

Nå, men jeg er i færd med at pakke til ca. 3 ugers øvelse om bord på HDMS Peter Willemoes, så jeg har ikke tid til andet i første omgang, end at uploade et par billeder - uret kommer med ud at sejle, så måske får jeg tid, til at skrive lidt om mine oplevelser med uret og hvordan det er at have på. GMT funktionen vil være meget nyttig, når vi overgår til ZULU tid ved øvelsens opstart ! Icon_e_wink

Nogle vil måske mene, at den gamle nittede lænke (som er oprindeligt til uret og fra 1977 - uret er solgt i Minneapolis, USA den 30. januar 1978 til urets eneste ejer før mig) trækker uret ned eller er upraktisk i brug, men den er i bemærkelsesværdig god stand og kan sagtens bruges + den er super behagelig at have på. Det er muligt, at den på et tidspunkt skal suppleres med en nyere lænke for at skåne den oprindelige. Men indtil videre gør den fuldgyldig fyldest ! Icon_e_smile

Her kommer så et par billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
GMT Master ref. 1675 - ur med sjæl !! :-) - af pbr - 24-03-2014, 08:53 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)