23-03-2014, 01:14 PM
Jeg var forleden til et arrangement hos Paustian i Aarhus, hvor Klarlund (Ronnie, Lars og Stig) var med og præsenterede nogle ure. Her var det faktisk sjovt at se hvilke ure folk bar. Der var forsvindende få Rolex, men derimod mange Panerais og IWC'er. Desuden Omega, AP og et par Breitlings. De helt unge havde div. mærkevareure på som CK. Mit indtryk er at Rolex ikke længere er helt så "se mig" agtig som det har været. Flertallet af de Rolex jeg sælger er ikke til disse smart ass typer. 95 % af køberne af Rolex ure er helt alm. mennesker med hang til god kvalitet. De køber uret for deres egen skyld og ikke for flash effekten.
Vi kender alle typen der skal have et dyrt ur for show-off skyld, og ikke helt har midlerne til at købe det. Vi kalder dem "juice-pressere" (I må selv regne ud hvorfor
) . Disse typer har dog mere en tendens til at vindues-shoppe frem for at købe. Jeg er helt enig i at hvis man vil "ligne en mio" og afspejle succes, er der langt billigere måder end at gøre det på end at købe et dyrt ur. Bla. Iphone, Canada Goose jakke, dyre sneaks og div. andre logo-brands, der ses på afstand frem for et ur. Det er forsvindende få der bruger 30-50 k på et ur blot for at spille smart. Jeg kan kun huske ét tilfælde, hvor jeg har solgt et ur hvor formålet var dette, og køber gav udtryk for at det skulle uret afspejle.
/Mads
Vi kender alle typen der skal have et dyrt ur for show-off skyld, og ikke helt har midlerne til at købe det. Vi kalder dem "juice-pressere" (I må selv regne ud hvorfor
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)