19-03-2014, 10:10 AM
Citat:af TioMalo » 19/03/2014 09:00
Spørg fra Postens kundeservice. Mulighed for at forsikre værdipakke til forskellige EU lænde har forskellige maks. grænser. F. eks. til Sverige kan du kun forsikre din pakke for kr. 7.000, det samme vist ang. UK. Og så videre.
MEN, når du sender værdier, er det ikke nødvendigt at forsikre pakken på fuld værdi.
Værdipakkerne forsvinder tæt på aldrig. Og det uanset forsikringsummen. Derfor, at betale DHL et-par tusser for at få en pakke forsikret f. eks. for 45K er fuldstændigt unødvendigt.
Grænsen til Spanien hedder 23.000 og af samme årsag var jeg så specifik i mit råd....
Om det er unødvendigt er ikke noget du kan vurdere - Det er op til den enkelte om vedkommende ønsker at løbe risikoen. En pakke kan sagtens forsvinde selvom den er forsikret og det er satme surt at ejer til de måske 0,5% der forsvinder, hvis man har vippet et ur af til 50K og så valgt at spare på forsikringen og kun få dækket 10K.... JEG tør i hvertfald ikke! Samtidig er prisforskellen på en forsikring hos PostDK , forsvindende lille mellem en forsendelse på eks 10.000 og 30.000....I hvertfald ikke nok til at jeg gider at spare de "håndører"
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)