16-03-2014, 01:29 PM
Det skal naturligvis på lænke.
Men den er ikke blevet tilpasset endnu.
Jeg har længe overvejet at anskaffe et værktøj til lænkearbejde.
Men hvilket?
Skal det være en "skruestik", eller skal det være en klods med uddriverdorn til at banke på med en hammer.
CT-Watches har et værktøj til både skrue og split. Er det godt?
Det er jo ikke tit, at det vil komme i anvendelse.
Jeg har flere gange fået hjælp af min gode urmager, men kan næsten ikke nænne at overlade uret i andres varetægt!
Ved væsentligt billigere ure har jeg brugt en tælfældig klods og et søm, men den løsning kommer ikke i betragtning her!
Remstifterne er meget nemme at arbejde med, også takket være de gennembrudte horn. Her anvender jeg mit gode værktøj, Bergeon 6767F.
Skal vi lige tage et billede mere?
Ikke Cartier, men dog "Tank". Og nej, jeg går ikke med armbåndet. Det var blot en prøve. Det er dog et ok armbånd.

/
Kristen
Men den er ikke blevet tilpasset endnu.
Jeg har længe overvejet at anskaffe et værktøj til lænkearbejde.
Men hvilket?
Skal det være en "skruestik", eller skal det være en klods med uddriverdorn til at banke på med en hammer.
CT-Watches har et værktøj til både skrue og split. Er det godt?
Det er jo ikke tit, at det vil komme i anvendelse.
Jeg har flere gange fået hjælp af min gode urmager, men kan næsten ikke nænne at overlade uret i andres varetægt!
Ved væsentligt billigere ure har jeg brugt en tælfældig klods og et søm, men den løsning kommer ikke i betragtning her!
Remstifterne er meget nemme at arbejde med, også takket være de gennembrudte horn. Her anvender jeg mit gode værktøj, Bergeon 6767F.
Skal vi lige tage et billede mere?
Ikke Cartier, men dog "Tank". Og nej, jeg går ikke med armbåndet. Det var blot en prøve. Det er dog et ok armbånd.

/
Kristen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)