Et par ca. 70 årige Omega Suverän'er
Hej.
Så må vi jo hellere får den 3. bagkasse på banen:
İmage

İmage

Uret er lidt specielt for mig, idet jeg har passet uret for den tidligere ejer, da han ikke var så "ung" mere, og fjederen knækkede, kom han og forærede mig uret, på betingelse af jeg ikke smed det væk......det er nu nok en 20 år siden, og det ligger stadig godt hvor det ligger.
Historien på uret er.
Han var gartner og lige efter krigen tog han til Sverige på et gartnerri, for den først løn købte han uret, hvilket jo godt kan passe med numeret købt 1945/46, urets numer daterer det til 1944/45 og med nr 10.237.xxx, uret brugte han dagligt frem til ca 1995, nu var det tilgrngæld også så utæt at bare han stak hånden ned til lidt blomkål om morgenen så duggede uret, da fjederen så knækkede og der ikke var nogle af hans børn som ville have det, så gik han og tænkte om hans gamle Omega-ur virkelig skulle lide den tort at blive smidt væk, så var det han fik den geniale ide at han kunne jo forære det til urmageren der havde passet uret de sidste 20 år, som tænkt så gjort, og i dag ligger uret hos mig.
Det er en cal 30T2PC:
İmage
İmage

Det lidt sjove ved dette ur er at det stadig har den originale blypakning.... Icon_hello
İmage

Kan være svært at se, men det er den flade grå "masse", der hvor der i dag ligger en fladpakning eller en O-ring

Sidst lige et billede af den indvendige side af bagkassen:
İmage

Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Beskeder i denne tråd
Et par ca. 70 årige Omega Suverän'er - af TDN - 12-03-2014, 06:16 PM
Re: Et par ca. 70 årige Suveräner - af KimT - 12-03-2014, 08:42 PM
Re: Et par ca. 70 årige Suveräner - af TDN - 12-03-2014, 08:51 PM
Re: Et par ca. 70 årige Suveräner - af KimT - 12-03-2014, 09:11 PM
Re: Et par ca. 70 årige Omega Suverän'er - af Lars - 13-03-2014, 11:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)