01-03-2014, 01:07 AM
Selvfølgelig er der ikke nogen tvivl om at tid sagtens kan udkonkurrerer, denne form for kunstig patinering, men om det er for fjollet eller hvordan man nu ser på det, så er det i mine øjne ret utroligt, at et æg kan give samme resultat, som voldsomme kemikalier.
Klart nok gider jeg da prøve....hvis så simple midler og konen alligevel lige havde kogt æg, så skulle det prøves og lünetten der var poleret, hvilket jeg så fortrød, skulle hurtig back on the track.
Jeg er meget tilfreds med det hurtige resultat
At æggene så lander i skraldespanden...er jeg ret ligeglad med
Men nu når jeg har jer kloge hoveder på banen, kunne i så ikke komme med et konstruktiv svar på dette....
kan eller kunne man forgylde sådan en lünette, med f.eks. rødguld (der findes flere farver) og ville det kunne holde.
Når jeg spørger er det fordi vi på vores guldsmedeskole har mulighed for dette.
Vh. Michael
Klart nok gider jeg da prøve....hvis så simple midler og konen alligevel lige havde kogt æg, så skulle det prøves og lünetten der var poleret, hvilket jeg så fortrød, skulle hurtig back on the track.
Jeg er meget tilfreds med det hurtige resultat
At æggene så lander i skraldespanden...er jeg ret ligeglad med
Men nu når jeg har jer kloge hoveder på banen, kunne i så ikke komme med et konstruktiv svar på dette....
kan eller kunne man forgylde sådan en lünette, med f.eks. rødguld (der findes flere farver) og ville det kunne holde.
Når jeg spørger er det fordi vi på vores guldsmedeskole har mulighed for dette.
Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Elsker når ure kommer med en historie

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)