Uret der aldrig sad helt godt på armen.
Kim har så ret ang. det at det ikke kun er diameter / størrelse som afgør, hvad man finder ukomfortabelt.
Jeg må indrømme at et ur, jeg ellers kan lide få nemt tilgivet f. eks. lidt klodset lænke eller lås.
Omvendt, en klokke jeg at begynde med ikke kan lide, kan tilbyde den største bærekomfort og funktionalitet, men pga. manglende sympati føles alligevel irriterende...
Rigtigt godt eksempel af sympatiets betydning i denne sag er (for mig) Citizen Pingo med stiv gummirem, som sandt at sige ikke just er den mest smoooth klokke, specielt båret på højre arm. Kan lide uret og derfor glemmer jeg besværet og gnaven i et - par minutter.
Problemet med dress watches er generelt at når jeg har et på armen, føles det lille og fimset og absolut for let (de klassiske vintage dress watches) - lidt på samme måde som et lidt større ur med lænke hvor hele konstruktion er lavet af titanium.
Heldigtvis er vi derhen i dag at man kan have i 99,9% af jakkesætkrævende situationer et sportsmodel af Rolex på armen.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Uret der aldrig sad helt godt på armen. - af MortenKN - 28-02-2014, 03:48 PM
Re: Uret der aldrig sad helt godt på armen. - af TioMalo - 28-02-2014, 08:17 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)