05-02-2014, 03:04 PM
Så fik jeg selv googlet lidt.
Balvenie:
Nose ~ Sweet fruit and oloroso sherry notes, layered with honey and vanilla.
Taste ~ A smooth and mellow single malt of beautifully combined flavours - nutty sweetness, cinnamon spiciness and a delicately proportioned layer of sherry - with a long and warming finish.
Dalwhinnie:
Næse: Aromatisk, karamel, frugt salat, frodige nektarin, vanillecreme. Floral, æbleblomst, kaprifolium. Apple skræl, pære, strejf af røg.
Smag: maltet. Valnødder gennemsyret af Manuka honning med vanille svamp. Skånsom røg væver sin vej gennem korn med et strejf af krydderi.
Finish: Lang, maltet, valnød, mandel.
Vauw, svært valg
Men jeg er imponeret over disse beskrivelser. Har selv prøvet diverse Vin, Champagne og Kaffe prøvesmagninger, og kan aldrig lave så flotte beskrivelser. Men jeg nåede da frem til brændt gummi ved en Frexinet "champagne"
//M
Balvenie:
Nose ~ Sweet fruit and oloroso sherry notes, layered with honey and vanilla.
Taste ~ A smooth and mellow single malt of beautifully combined flavours - nutty sweetness, cinnamon spiciness and a delicately proportioned layer of sherry - with a long and warming finish.
Dalwhinnie:
Næse: Aromatisk, karamel, frugt salat, frodige nektarin, vanillecreme. Floral, æbleblomst, kaprifolium. Apple skræl, pære, strejf af røg.
Smag: maltet. Valnødder gennemsyret af Manuka honning med vanille svamp. Skånsom røg væver sin vej gennem korn med et strejf af krydderi.
Finish: Lang, maltet, valnød, mandel.
Vauw, svært valg
//M

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)