Hvor skrøbelige er PVD behandlede ure?
#4
Overfladebehandlede ure kan være superfede og findes i mange kvaliteter. Undelaget (metallet) og kvaliteten på det pålagte materiale spiller ind. PVD betyder "Physical Vapor Deposition" og er metoden overfladebehandlingen påføres med. Materiallet kan så f.eks. være DLC "Diamond Like Carbon"

Om det ser fedt ud er meget subjektivt - personligt er der mange ure jeg synes om og nogle enkelte jeg ikke synes om. Ingen tvivl om at ridser skal tages med i overvejelserne og der kan ikke gøres andet end at få uret skilt ad og behandlet påny, hvis man bliver træt af det. Jeg har set eksempler på Panerai ure med en del ridser (eller patina - det lyder pænere Icon_e_wink ) som så meget rå ud på en fed måde.

Nå alt det er sagt, må jeg også indrømme at jeg har svært ved at forestille mig at jeg kommer til at eje sådan et ur, idet jeg er slem til at ridse mine ure Icon_flov men jeg forbeholder mig ret til at ændre mening i morgen Icon_e_wink
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Hvor skrøbelige er PVD behandlede ure? - af Black Seal - 04-02-2014, 06:59 PM
Re: Hvor skrøbelige er PVD behandlede ure? - af KimT - 04-02-2014, 07:11 PM
Re: Hvor skrøbelige er PVD behandlede ure? - af runzuk - 05-02-2014, 08:44 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)