08-01-2014, 10:39 AM
Fin læsning. For mig er et yderligere element, at mekaniske ure (som flest) kræver lidt mere omtanke og vedligehold. I en ellers hæsblæsende verden, hvor der kommer nyt hvert øjeblik, og alt det gamle per definition er forældet i samme øjeblik, tiltaler det mig at have denne ene ting, der er skal pusles lidt mere om; det skal trækkes op, det skal stilles ofte, det skal have service, det skal ikke have for voldsomme stød osv.
Det er noget med den immaterielle herlighedsværdi ved at vælge noget, som er lidt mere omstændigt, end vores højtudviklede teknologi ellers nødvendiggør. Det samme, som får mig til konsekvent at bruge fyldepen, selvom en plastikkuglepen til 2 kroner oftest er bedre egnet til formålet...
Det er noget med den immaterielle herlighedsværdi ved at vælge noget, som er lidt mere omstændigt, end vores højtudviklede teknologi ellers nødvendiggør. Det samme, som får mig til konsekvent at bruge fyldepen, selvom en plastikkuglepen til 2 kroner oftest er bedre egnet til formålet...
Omega Speedmaster Professional
Seiko Superior Automatic
Orient Mako
Seiko Superior Automatic
Orient Mako

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)