02-01-2014, 10:26 AM
Selvfølgelig er urbranchen styret af $ lige som alle mulige andre brancher. Menneskerne der lever af branchen er selvfølgelig også styret af penge, da de jo også skal have smør på bordet. Bare fordi vi ser urene som en hobby betyder det jo ikke, at hele den schweiziske urindustri også gør det. De fleste af os herinde har jo også et professionelt erhverv vi lever af, og det gør vi jo også primært for at overleve, og ikke fordi det ubetinget er vores hobby at gå på arbejde. En mand som KH lever i dette grænseland, og det kan være en hårfin balance, at man på den ene side skal fremstå troværdig og uvildig, samtidig med at man er "sponseret" for at overleve. Jeg syntes de fleste ur-bloggere klarer denne balance ganske fint, men det er da klart, at der ikke skrives ret meget negativt, når nu man også lever af selvsamme firmaer. Vi andre kritiserer jo heller ikke vores arbejdsgiver og de produkter der kommer herfra, selv om vi ikke altid måske er 100 % enige i hvordan biksen køres.
Jeg mener ikke der er noget "råddent" ved branchen, som nogen forsøger at fremstille den som, men blot at man skal være bevist op at den selvfølgelig er drevet af penge og ikke passion. Det kan måske komme bag på nogen men "welcome to the real world". At der så findes personer i branchen der er mere passioneret i deres arbejde end andre, er jo heller ikke anderledes end i alle mulige andre brancher. Jeg mener ikke der kan koges ret meget konspirationsteori-suppe på ur-branchen, og fordi den er styret af penge, magt og politik lige som alle andre brancher, burde ærligtalt ikke kunne overraske nogen. Til orientering er det med prostitutionsbesøg og "money talks" altså hverdag i ALLE brancher på CEO niveau. Der foregår rigtig meget, der får Lars Løkkes 3GI-sag til at ligne en bustur til Slagelse
Så kan vi jo så vælge at blive forarget over det, eller man kan trække på skulderen. Så længe det ikke er mine $ de fyrer af må de selv rode med det, og hvis jeg syntes urene er for dyre kan jeg jo bare lade være med at købe dem.
Branchen regulerer sig selv og man kan næppe lave et priskartel i så stort et "cirkus" der involverer alle. Hvis man kunne fabrikere luksusure til 50 % af prisen og stadig tjene gode penge på det undrer det mig lidt, at INGEN har gjort det
/Mads
Jeg mener ikke der er noget "råddent" ved branchen, som nogen forsøger at fremstille den som, men blot at man skal være bevist op at den selvfølgelig er drevet af penge og ikke passion. Det kan måske komme bag på nogen men "welcome to the real world". At der så findes personer i branchen der er mere passioneret i deres arbejde end andre, er jo heller ikke anderledes end i alle mulige andre brancher. Jeg mener ikke der kan koges ret meget konspirationsteori-suppe på ur-branchen, og fordi den er styret af penge, magt og politik lige som alle andre brancher, burde ærligtalt ikke kunne overraske nogen. Til orientering er det med prostitutionsbesøg og "money talks" altså hverdag i ALLE brancher på CEO niveau. Der foregår rigtig meget, der får Lars Løkkes 3GI-sag til at ligne en bustur til Slagelse
Branchen regulerer sig selv og man kan næppe lave et priskartel i så stort et "cirkus" der involverer alle. Hvis man kunne fabrikere luksusure til 50 % af prisen og stadig tjene gode penge på det undrer det mig lidt, at INGEN har gjort det
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)