vintage vs. let brugt?
Hej Hoffmann - Velkommen til :)

Dit spørgsmål er meget svært at svare på - Nogen er til vintage, mens andre er til nye. En af de ting, du vil opleve, er at folk her på forumet diskuterer livligt fra tid til anden Icon_e_biggrin1 Icon_rolleyes

Jeg har haft en del eksemplarer fra begge kategorier, og jeg fandt hurtigt ud af, at jeg er absolut mest til vintageurerne, da det giver mulighed for at finde noget, ikke alle andre har, og da jeg synes, de er langt flottere. Icon_drunken Icon_drool

Jeg er selv fra '85 og kiggede fra start efter noget fra fødselsåret, men desværre stoppede Rolex med at producere deres sportsmodeller med både matte skiver og plexiglas (google evt. "Rolex matte dial") lige før, jeg kom til verden, og det afgjorde sagen for mit vedkommende.

Som allerede nævnt ovenfor, så laver Rolex super kvalitetsure, og om det er lettere brugt, eller fra 70/80erne, behøver ikke betyde alverden, så længe det har været behandlet og serviceret ordenligt undervejs. Dog kan det, specielt hvis du er ny i denne verden, være en god idé at kigge ved nogen af de brugtforhandlere, der findes på markedet, da de giver garanti og kan hjælpe dig med at finde det rigtige. Dette er i reglen altid et godt råd, da specielt de ældre ure kræver en del indsigt for ikke at risikere at dumme sig :)

Vil foreslå at du kontakter en brugtforhandler, nær dig, og hører, om ikke vedkommende har lidt forskelligt på lager, som du må se, og så kan du sammenligne og danne dig et indtryk ud fra det.

God jagt!
/ JH
Svar

Beskeder i denne tråd
vintage vs. let brugt? - af hoffmann - 09-12-2013, 11:27 AM
Re: vintage vs. let brugt? - af Amehlbye - 09-12-2013, 12:21 PM
Re: vintage vs. let brugt? - af jlhansen - 09-12-2013, 04:25 PM
Re: vintage vs. let brugt? - af mqa - 09-12-2013, 06:08 PM
Re: vintage vs. let brugt? - af pbr - 09-12-2013, 06:12 PM
Re: vintage vs. let brugt? - af stenstrupigen - 09-12-2013, 08:07 PM
Re: vintage vs. let brugt? - af hoffmann - 10-12-2013, 12:44 AM
Re: vintage vs. let brugt? - af TimeToWatch.dk - 10-12-2013, 12:17 PM
Re: vintage vs. let brugt? - af Len - 11-12-2013, 09:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)