HJÆLP?? Mit omega skal til service!!
Hej LKF
Hvis det er en caliber som Baun skriver i sit første indlæg: Omega caliber 1120.
Så skal du kunne høre en mega svag klikken når du trækker det manuelt op, men også nogle hjul der kører hurtigt rundt, de kan godt overdøve lyden af klikkene fra fjederen, det er jo det der med jeg ved hvilken lyd jeg skal lytte efter, men cal. 1120 har riller i kanten af fjederhuset som fremkalder de klik lyde jeg skriver om.... på den klik lyd kan man nogle gange faktisk finde fejlen i uret, ikke for at gøre dig bange, men det kan komme på tale at du skal have et nyt fjederhus.... Icon_e_sad Icon_e_sad Icon_e_sad lidt tidligt i min optik, men ikke første gang vi har den oppe at vende, men det har været på vintageure det har været oppe at vende. Så her er det vist første gang, men et tilbagevendende problem for mange af ETA's værker og da det jo er dem der står for produktionen af Omega.....tja..... Icon_rolleyes
Bliver spændende om de har løst problemet i de nye calibre, men det hører vi jo nok ikke om... sådan offentligt... Icon_e_wink Icon_e_wink Icon_e_wink
Problemet er at fjederen trækker for hårdt på fjederhusets væg, hvorved friktion med tiden bliver for lille, d.v.s. fjederen glider for nemt i fjederhuset og uret har ingen gangreserve..... derfor altid tjek gangreserven når man har givet service på et automatisk ur, uanset hvilket mærke det er, tillid er godt kontrol er bedre.... Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Beskeder i denne tråd
HJÆLP?? Mit omega skal til service!! - af LKF - 23-11-2013, 05:35 PM
Re: HJÆLP?? Mit omega skal til service!! - af Lars - 26-11-2013, 07:23 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)