26-11-2013, 11:55 AM
Jeg syntes generelt der er langt mellem snapsene på bogsiden, og sjældent jeg syntes litteraturen tilfører nævneværdig ny viden. Jeg har ikke læst Kristians seneste udgivelse, så den kan jeg ikke udtale mig om. Generelt er jeg mere til de mere faktabaserede nørdede udgivelser frem for de "skønlitterere". Derfor er mine klare favoritter de bøger, der fortrinsvis udgives af særligt de italienske hardcore samlere. De indeholder information ud over det sædvanlige og er ikke bare snik-snak røverhistorier om løst og fast, som man oftest ser. Men jeg er jo nok i undertal her, og flertallet foretrækker den "lettere" underholdning. Vi må så heller ikke glemme, at de fleste potentielle købere har en relativ overfladisk viden på ur-området, og derfor vil foretrække en ditto bog. Specielt på lille danske marked. En nørdet bog ville ramme alt for smalt og ikke sælge.
Men uanset hvad skal en bog skrives fordi forfatteren ikke kan lade være og ikke fordi der skal brød på bordet.
/Mads
Men uanset hvad skal en bog skrives fordi forfatteren ikke kan lade være og ikke fordi der skal brød på bordet.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)