10-11-2013, 08:09 PM
Lars Skrev:Hej pbr
Du har da delvist ret, men her går jeg da udfra at uret er vandtæt og så sker der ikke noget, men hvis du lægger uret ned i benzin i længere tid, ja så vil jeg ikke stå inde for noget som helst, men hvor langtid er det lige vi snakker ved rensning med børste så vil maks 5 minutter gøre det, og bruger vi ultralydskar vil jeg sige nok maks det samme pr omgang benzin, og i så tilfælde vil pakningerne ikke tage skade, jeg er mere bange for slibemidlet man bruger til at fjerne ridserne med, det kan give alvorligste skader på ting man ikke kan se, før det er forsent, kemi er en dejlig ting, men brug den med omtanke.
Det er nok det, der er min point i dette indlæg, og tak for at du mindede mig på det....
OK, hvis vi ikke taler om længere tidsrum end 5 minutter, så lyder det lidt mere rimeligt ............ og under alle omstændigheder, så er en kort udsættelse for benzin vel altid bedre end at have slibemiddel permanent siddende imellem urets sliddele ........ det svarer jo til, at de vil blive udsat for et langt hurtigere slid end normalt !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)