Jeres holdning til kopiure osv + fordomme?
MichaelSC Skrev:Det er selvfølgelig i strid med dansk lovgivning at sælge kopier i Danmark, det er det jeg mener, ellers blev stolene solgt via danske adresser. Man omgår dansk lovgivning ved at sælge i UK.

Uanset om noget købes i København, Oslo eller Bejing skal producent og designer naturligvis honoreres, jeg har ikke sagt for tid og evighed, men naturligvis i den perioden som loven foreskriver, eksempelvis 70 år.

Jo, jeg tror at stolen vil kunne laves billigere i England, men som sagt maginalt i denne sammenhæng og derfor ikke interessant for kopisterne, den skal laves i Asien før det kan betales sig for dem. Man skal naturligvis ikke spare designer og producents fortjeneste væk, blot fordi stolen bliver lavet i England i stedet for Danmark?

Som sagt er det meget enkelt, bliv ved med at støtte kopisterne og vi må lukke helt, længere er den ikke. Vi støtter Kina, ikke Danmark eller Europa.

Mvh
Michael

Loven foreskriver 50 år i England og varerne har fri bevægelse i EU!
Spørger du mig om vi skal ændre perioden, så den var ens i hele EU, ville jeg gerne komme dig i møde. Men så længe at lovgivningen overholdes som den er nu, vil jeg ikke moralisere.
Det er vist så langt vi kan komme hinanden i denne sag.
Ikke mere herfra.
Mvh
Morten
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af Black Seal - 03-11-2013, 06:52 PM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af Black Seal - 03-11-2013, 09:46 PM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af MortenKN - 03-11-2013, 10:12 PM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af Black Seal - 03-11-2013, 10:13 PM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af klokur - 04-11-2013, 01:09 PM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af Bjørn H. - 05-11-2013, 09:49 AM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af mojohe - 05-11-2013, 12:35 PM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af MortenKN - 07-07-2014, 11:16 AM
Re: Jeres holdning til kopiure osv + fordomme? - af MortenKN - 07-07-2014, 06:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)