04-11-2013, 11:30 AM
TimeToWatch.dk Skrev:Slogan'et: "Only fake people wear fake watches" er jo for mange af os taget ud af den storstilede reklame den schweiziske urindustri har kørt, og indikerer mere en holdning om modstand til falske ure end et specifikt menneskesyn. Ihvertfald for mit vedkommende. Jeg kender mange der har været omkring de falske ure, som absolut ikke er "falske" mennesker. Så dømmer bestemt ikke mennesker og ser ned på dem pga. et falsk ur, men omvendt sender de til mig et signal om hvordan de agerer og prioriterer som person. Et signal jeg tager med i mit førstehåndsindtryk af en person, som man uundgåeligt danner sig. Vi har jo ikke timer til rådighed til at lære ALLE de mennersker at kende vi støder på. Og her er et kopi ur med til at danne negative reflektioner hos mig.Touche
Et godt eksempel for mit vedkommende var for ca. en måned siden, hvor jeg var til møde med en potentiel underleverandør. Direktøren der repræsenterede firmaet bar på mødet et fake Submariner. Jeg kan ikke lade være med at danne mig det førstegangsindtryk, at hvis han forsøger at fremstå som noget andet han reelt er, hvad så med de produkter han leverer?! Er det også lemfældige løsninger, der ikke står distancen, men er et kompromisprodukt? I 9 af 10 tilfælde er det selvfølgelig ikke tilfældet, men JEG bliver bare lidt mere på vagt i disse situationer. Så må I kalde mig umenneskelig eller dømmende, men folk med kopivarer sender bare et skidt førstehåndsindtryk til mig, som om de forsøger at sende et signal gennem et kendt status symbol som de reelt ikke kan leve op tilSå hellere bare have et godt almindeligt ur, som fremstår som det, det reelt er.
At det så rager mig en papand hvad folk gør er en anden snak. Vil de gå med fake ure så fred være med detMen de skal bare vide at de sender et negativt førstegangsindtryk til mig, som de så lige skal arbejde lidt på at modbevise
![]()
/Mads
//Berg

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)