Slut med Patek Philippe 5980 (og 5960)!
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg syntes måske det er lidt unfair for 5960 at sammenligne de to, da det jo totalt blegner i det selskab, hvilket vel egentlig er forståeligt nok når der er tale om så to forskellige ure. Som du også er inde på Faurschou er der en prisforskel. På listeprisen mener jeg der er ca. 400 k forskel, så den er da til at få øje på Icon_e_surprised

Pointen bag mit indlæg var at illustrere, hvorfor ref. 5960 ikke kommer til at stige nævneværdigt i pris. Icon_e_wink

Folk kan ikke undgå at have ref. 5270 og dens 'forgængere' i baghovedet. Det er jo - som vi begge er enige om - the quintessential perpetual calendar chronograph wristwatch of all time.

Jeg synes dog bedst om ref. 1518, dels fordi den har pænere horn og større krone end ref. 2499, dels fordi det var Patek Philippe's første armbåndsur med evighedskalender og kronograf til at blive serieproduceret. Dog er der ikke nogen tvivl om, at ref. 2499 nok er det mest legendariske ur fra den 'linje'.

Min absolutte vintage drøm fra Patek Philippe er imidlertid ref. 1415-1 HU. Gud, hvor er det smukt! Gult guld, kronograf, verdenstid og de smuke horn. Det ærgeligt at de ikke forsøger at skabe et lignende ur.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Slut med Patek Philippe 5980 (og 5960)! - af Mr. Tick - 03-11-2013, 10:55 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)