Slut med Patek Philippe 5980 (og 5960)!
Jeg er ikke fan af ref. 5960, hvilket skyldes et par enkelte forhold. Desuden vil jeg hellere have valgt en ref. 5270, da den er udstyret med et nydeligt værk, som byder på evighedskalender og kolonnehjulsstyret kronograf.

Den 'linje' har i øvrigt langt større legendestatus blandt 'urtosser' end ref. 5960.

Ref. 5270 og dens 'forgængere' i det hele taget kommer til at overskygge ref. 5960, hvilket forekommer berettiget IMHO. Jeg er derfor i tvivl om, at ref. 5960 kommer til at stige nævneværdigt i pris.

Ja, jeg er bevidst om prisforskellen mellem ref. 5960 og 5270, men der er stadigvæk et stykke mellem en 'annual' og 'perpertual' kalender. Designmæssigt (layout på tavle, form og størrelse på kasse) er ref. 5270 og dets 'forgængere' pænere end ref. 5960.

Fsva. ref. 5980 er jeg ikke i tvivl om, at PP har planlagt noget særligt i forbindelse med deres 175-års jubilæum. Et skud fra hoften er en tidssvarende afløser, som er en smule større, idet PP ønsker at følge tendensen i skrivende stund og samtidigt bevare deres værdier (positivt ment).

Desuden forekommer det ikke utænkeligt, at de måske vil inddrage en anden komplikation, f.eks. visning af sekundær tidszone. PP har jo allerede cal. 324 S C FUS i deres lækre 'lineup'.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Slut med Patek Philippe 5980 (og 5960)! - af Mr. Tick - 02-11-2013, 10:48 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)