Slut med Patek Philippe 5980 (og 5960)!
Jeg forholder mig bare til fakta Icon_e_wink Set fra et forretningsmæssigt synspunkt ville det være et gedint selvmål IKKE at erstatte Chrono modellen. PP udfaser jo ikke modeller for at gøre den eftertragtet på brugtmarkedet, men for at drive en forretning og sælge ure, så hvoorfor droppe en top-seller? Ingen garantier fra min side, men på den konto ville det sgu være dumt ikke at komme med en tidssvarende afløser der måske er en kende større end 5980.

Jeg tvivler dog på et direkte prisfald på 5980 trod der kommer en super lækker afløser, men forventer dog ej heller en stigning på over 10 % med mindre der IKKE kommer en afløser. Så vil man nok opleve et prisryk på +10-20 % over en 1-2 årig periode.

Tjekkede lige op på ref. 3712 og det var faktisk kun officielt på programmet i 2005/06, hvoraf der var lang venteliste i hele perioden, og er derfor ekstremt sjældent. Det er trods alt "kun" steget ca. 25 % i forhold til det identiske ref. 5712 der er let at finde og produceret siden 2006. Også 3710 er lavet i 8 år fra 1998-2006, og der er prisen ikke steget i forhold til afløseren. Såååå rent investeringsmæssigt er det nok fortrinsvis på den lange bane man skal satse, med mindre man ikke tror der kommer en afløser, for så er det nu der skal købes et.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Slut med Patek Philippe 5980 (og 5960)! - af TimeToWatch.dk - 01-11-2013, 03:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)