Lyden fra et Jaeger-LeCoultre alarm ur
#42
Konklusionen er vel at:

Et massivt materiale kan være en legering.
En tyndt lag belægning kan også være en legering.

En legering er en kombination, enten i opløsning eller blanding, af to eller flere grundstoffer, hvoraf mindst et af grundstofferne er et metal (fra Wikipedia)
Altså kan begge dele benævnes som en legering, men det JLC (måske) har taget patent på er en massiv legering og dermed ikke en belægning bestående af en legering påført en anden legering Icon_e_wink

Jeg har nu brugt lidt tid på Google og kan ikke finde noget om den "patenterede" legering. Det eneste jeg har kunnet finde er et sted hvor der står følgende "gong made from a unique alloy" Hvis det er korrekt betyder det netop en massiv legering og ikke en belægning. Om den er patenteret eller ej kan jeg ikke umiddelbart finde noget om. Det virker til at alle bare citerer det samme "gong made from a unique alloy" Altså en unik massiv legering. Hvis nogen kan linke til mere om denne påståede patenterede legering (massive - ikke belæging) vil jeg mere gerne lære mere, så kom frisk.

@cfnissen - kan du kan hjælpe os? Jeg er sikker på at vi taler om en massiv legering og ikke en belægning, men er den patenteret eller ej og har du evt. link til et sted hvor jeg kan læse mere?

Jeg ser frem til at lære mere (i øvrigt om et fantastisk ur) Icon_razz
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Lyden fra et Jaeger-LeCoultre alarm ur - af KimT - 22-10-2013, 10:32 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)