04-10-2013, 09:18 AM
Slettegaard Skrev:Du skal glæde dig til at se og prøve uret, når vi mødes næste gang Per. Dette ur bliver ikke bare solgt videre, for jeg har ikke tidligere ejet et ur, som opfylder SÅ mange af mine krav til et harmonisk ur, men det må jeg altså erkende, at denne blå perle gør. OG så har den jo cal. 8500 i maven, herligt at skue gennem glasbagkassen, men det kender du jo alt til
Jeg glæder mig også til at se og prøve det ur. Når jeg sammenlignede med Rolex Date Just tænkte jeg faktisk på et magen til mit eget blot med midnatsblå skive - men alt i 36 mm. Jeg mener Rolex sportslige dress ure er stærkt undervurderet her på forum og i DK i almindelighed. Det er virkelig herlige ure som er så robuste at de bare holder og holder og holder.
Jeg bærer netop mit Rolex DJ her til week-enden. Det er et ur jeg aldrig bliver træt af at bære netop fordi det gør nok for mig uden at gøre for meget.
Jeg er nok en smule penippen med det med at gøre for meget. Det er vist det du kalder for "stor prescence på håndledet". Jeg har en del ure som har dette. Ploprof, Navitimer, JEDI oa. og fælles for dem er at jeg er super glade ved at eje urene. Og super glad når de kommer på. Jeg nyder looket og følelsen af "et flot ur på armen". Fælles er også, at hvis jeg skal til et eller andet hvor afdæmpet og pænt tøj er mit valg kan jeg ikke bære sådan et ur for så bliver det som om uret kommer med mig og ikke omvendt.
Sjovt nok ligger mit De Ville HV mere i en midtergruppe som kan bruges til alt - dog for "pænt" til det grove som jagt mv.
Lang snak, men jeg er virkelig spændt på at se og prøve dit nye ur.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)