10-09-2013, 08:48 AM
Hvad ville I så helst have?
1. Et ur jeres far havde købt fra sprit nyt ur fra fødselsåret og smidt i boksen, som I så fik i NIB condition ved en særlig lejlighed som 18 års fødselsdag, endt uddannelse, ect.
2. Et ur jeres far havde købt fra fødselsåret og selv havde båret ved særlige lejligheder, så det stod flot/upoleret med med lidt brugsspor.
Her tænker jeg på hvad man foretrækker. Et nyt ur uden historei eller et begrænset brugt med lidt historie og minder?! Personligt har jeg valgt at køre efter nr. 2. Om ikke andet, så nyder jeg da så uret, hvis min søn aldrig kommer til det
Det kan jo være det slet ikke kommer til at sige ham noget, og så er det jo som flere er inde på lidt øv at skulle give en gave i det prisleje, hvis det slet ikke siger børnene noget. Jeg har købt MANGE ure ind som folk havde arvet. Fine og dyre ure med masser af historie, men der skal ikke ret meget værdi på, før folk vælger at sælge dem til fordel for noget, der giver dem mere værdi. Som de fleste siger har de masser af andet arvegods med minder, så hvorfor have +20-50 k plantet i et ur som man ikke værdsætter?! Det har jeg fuld forståelse for, for hvis jeg arvede en fin antikvitet eller ældre maleri, vil jeg have samme tanke selv. Vi må nok bare se i øjnene, at det ikke er ret mange, der syntes tanken om at arve et lækkert og værdifuldt ur er begrænset
/Mads
1. Et ur jeres far havde købt fra sprit nyt ur fra fødselsåret og smidt i boksen, som I så fik i NIB condition ved en særlig lejlighed som 18 års fødselsdag, endt uddannelse, ect.
2. Et ur jeres far havde købt fra fødselsåret og selv havde båret ved særlige lejligheder, så det stod flot/upoleret med med lidt brugsspor.
Her tænker jeg på hvad man foretrækker. Et nyt ur uden historei eller et begrænset brugt med lidt historie og minder?! Personligt har jeg valgt at køre efter nr. 2. Om ikke andet, så nyder jeg da så uret, hvis min søn aldrig kommer til det
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)