04-09-2013, 09:40 PM
Simon har vist været omkring tingene. Dog tør jeg ikke udtale mig helt så skråsikkert. Jeg skal bruge større og helt skarpe billeder før jeg vil sige noget med sikkerhed om viserne, skiven og kassen. Skiven lyder til at være en MK IV med red on white writing, som matcher serie nr. på de 2.77 mio. Kan umuligt vurdere standen på skiven 100 % ud fra de billeder men ligner en MK IV med red on white + open 6. Lynetten er nyere og ligner en af klassisk thin font service replacements. 100 % sikkert ikke den oprindelige da den skulle være kraftigere i fonten. Den gl. lænke er heller ikke den oprindelige. Rivet lænkerne har aldrig været monteret på Red Subs. De kom alle på generationen efter Foldet ref. 9315. Fordelen er så at Rivet lænken udgør større værdi end en folded. Dog skal standen være brugbar da en smadret er få kr. værd. Svær at vurdere ud fra billedet. Mon ikke den medfølgende nyere fat Oyster lænke er en 93150 og ikke en 91350 som skrevet?! Den ser iøvrigt ud til at være en kende slidt og løs i leddene.
Ville under ingen omstændigheder give en kr. over 52-55 k for det ur som jeg anser som markedsværdien. Skal det trække mere skal det være 100 % oprindeligt og i bedre stand ELLER en tidligere meters first version. Priserne på Red Subs ligger mellem 45-150 k, så pas på med at sammenligne priser som på nye ure. Det er umuligt at lave en generel prissættelse på Red Subs som disse, og det er ekstremt individuelt hvad de kan trække alt afhængigt af oprindelse, alder, MK, stand og tilbehør. Så bare fordi ét koster 50 k betyder det langt fra det er en god handel sammenlignet med ét til 90 k. De er giftige og det der gør jagten på de gode eksemplarer til gode priser sjovt
Dette er IKKE et af dem... Et jævnt Red Sub i middel stand/oprindelse, der for mig ikke er synderligt samleværdigt, men bare eftertragtet fordi det er et Red Sub som mange falder på halen over. Ihvertfald ikke et eksemplar kendere vil købe, så et videresalg skal være til en rookie, der bare skal have et Red Sub uden at skele til samleværdigheden
/Mads
Ville under ingen omstændigheder give en kr. over 52-55 k for det ur som jeg anser som markedsværdien. Skal det trække mere skal det være 100 % oprindeligt og i bedre stand ELLER en tidligere meters first version. Priserne på Red Subs ligger mellem 45-150 k, så pas på med at sammenligne priser som på nye ure. Det er umuligt at lave en generel prissættelse på Red Subs som disse, og det er ekstremt individuelt hvad de kan trække alt afhængigt af oprindelse, alder, MK, stand og tilbehør. Så bare fordi ét koster 50 k betyder det langt fra det er en god handel sammenlignet med ét til 90 k. De er giftige og det der gør jagten på de gode eksemplarer til gode priser sjovt
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)