31-08-2013, 09:25 PM
Bentzen Skrev:først tillykke med det forestående bryllup.
dernæst som jeg forstår det, vil du købe et i 13 og få skrevet 14 i papirer ? (hvis det er tilfældet er det så ikke ikke bare et ligegyldigt årstal ? og man kunne købe et årg 13 og bare gemme til bryllupet ? )
2 , et ur med papirer fra usa og en kvittereing fra UK ville få mig til at overveje det mere end en gang .
3 , et ur som er købt ved Mads Gjødesen , ville jeg være tryg ved at købe (også som næste køber) og jeg får ikke provision.
4 , skive :jeg kunne aldrig finde på at købe noget andet end jeg kunne tænke mig og derefter ændre det, slet ikke noget som ure , som dybest set er unødvendigt legetøj.
Men alt dette er kun min mening , held og lykke med beslutningen
Hej Bentzen,
Jeg er kun glad for at høre din ærlige mening, så det værdsætter jeg - ligesom jeg også værdsætter de andres meninger.
Jeg havde nu tænkt mig at bestille det i slutningen af 2013 men få det leveret i 2014 så det dermed er stemplet i 2014. Dette er forhandleren gået med til.
Jeg ville da meget gerne købe det af Mads eller af en anden dansk forhandler men vil jo gerne have uret som nyt samt, som skrevet ovenfor, have papirerne fra 2014. Og så er jeg bange for, og måske tager jeg fejl, at der ikke er nogle danske forhandlere der vil kunne skaffe uret, som nyt, med sort skive til omkring de 75.000kr.
Jeg mener selv jeg har overvejet det en hel del, bare spørg Kim T:-), og mener jeg kan konkludere efter dette indlæg at jeg trygt kan købe uret fra en engelsk forhandler der har fået uret fra USA af. Vedr skive er jeg som sagt 60/40 på en blå skive da alle mine andre ure har sort skive men må indrømme at jeg også synes uret er rigtig flot med en sort skive på. Og når jeg så samtidigt kan købe uret med sort skive så meget billigere, så får jeg jo reelt en "gratis" blå skive med i købet, hvis du forstår. Det er altså billigere samt får jeg en extra skive med i købet, end hvis jeg blot valgte at købe uret med blå skive. Og synes egentlig det kunne være meget fedt at jeg på et tidspunkt kan skifte skiven på AP uret ligesom jeg på mit Panerai kan skifte remmen, og ligesom jeg for nylig har fået en natorem på mit Submariner - det er lidt som at få et nyt ur på:-) Og er godt klar over det er nemmere at skive en rem end lige at skifte skiven:-)
Men det er jo bare min mening igen:-)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)