Fravalg er også en del af processen
#13
Det med at falde for vintage Rolex er en lang proces, og til forskel fra meget andet har jeg endnu aldrig mødt nogen, der for alvor har bevæget sig ind omkring vintage Rolex og 100 % sluppet fascinationen igen. Kan godt være man til tider ikke ejer et, men man er stadig fanget af dem Icon_love

Jeg er for så vidt enig i at Rolex er "metervarer" i det københavnske, men det er Breitling, Panerai, Omega, IWC, ect. vel også?! De ses måske ikke helt i samme omfang, men er rigt repræsenteret, og folk ved hvad det er. Så at dømme Rolex ude pga. overrepræsentation og "metervarer" kræver i min bog, at man selv bærer noget a la FJ, L&S, RM, GP, PP, VC eller andre sub 20.000 stk/år producenter frem for nogen, der producerer 1/3 - 3/4 af hvad Rolex gør.

Mht om Rolex er pengen værd eller ej er jo delvist et subjektivt spørgsmål. Faktum er bare at INTET andet bare tilnærmelsesvis har samme holdbarhed og driftsikkerhed, samt er lettere/billigere at skrue i, med mindre vi taler noget simpelt a la ETA 2824/2892. Til sammenligning er Omega tæt på, men deres cal. 33xx samt tidlige 2500 driller lidt, Breitling har jeg haft en del reklamationer på og deres aftersale er langsom og MEGET dyr, Panerais in-house er også på værksted i et irriterende højt omfang (haft problemer med 3 ud af 6), så selv om jeg på den ene side lige som andre tit får en kvalmende smag i munden når vi taler Rolex, er faktum for mig som brugt forhandler bare, at de laver de bedste ure Icon_mad Med bedste mener jeg ikke mest komplicerede, fineste håndværk, sjældneste eller flotteste, men bare mest driftsikre, holdbare og billigste at holde kørende sammenholdt med meget lille værditab.

/Mads

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Fravalg er også en del af processen - af pbr - 29-08-2013, 07:21 PM
Re: Fravalg er også en del af processen - af pbr - 29-08-2013, 08:34 PM
Re: Fravalg er også en del af processen - af TimeToWatch.dk - 29-08-2013, 09:07 PM
Re: Fravalg er også en del af processen - af Bjørn H. - 29-08-2013, 09:34 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)