Hvad tror Lauritz og hvad ved de om dette ur...?
Den er vendt i en anden tråd på Rolex forum. Der er flere aspekter i det. Jeg syntes Lauritz vurdering er ok og afspejler urets originalitet/oprindelse. Den indikerer IKKE, at der er tale om et ref. 1655 til +60-70 k, men et 1675 Frankenstein. Det holder med garanti mange væk og grunden til at det "kun" endte hvor det gjorde.

Skive og lynette er åbenlyse fake dele af meget lav kvalitet. End ikke tæt på at ligne noget originalt. Personligt er jeg derfor bekymret for Klarlunds fremtidige kvalitet af verificeringen af vintage Rolex, hvis dette afspejler kompetance niveauet. Kan de ikke spotte noget så simpelt som dette, kunne et flot fake DRSD eller Newman Daytona let smutte igennem en verificering Icon_scared Som prof. urpusher irriterer det mig også lidt, da købere af dyre vintage Rolex i 97 % tilfælde vil lade Klarlunds vurdering veje tungere end min i en verificering, da de jo er aut. Rolex forhandler, og menig mand har blind tillid til faguddannede i hvide kitler med firma logo på brystlommen, på trods af at de har begrænset erfaring med tingene Icon_head

Jeg ved godt at disse vintage sager tit er giftige, men hvis man ikke har evnerne til at verificere skal man hellere melde pas, frem for at gætte eller komme med udmeldinger som her, hvor man ikke kan garantere for ægtheden.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvad tror Lauritz og hvad ved de om dette ur...? - af TimeToWatch.dk - 28-08-2013, 11:08 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)