23-08-2013, 06:56 PM
gmt-geek Skrev:bcmb Skrev:Har set nogle få Omega vintage på 38mm men hvor udbredte er de, og har man mere held i andre mærker?
Hej Bjørn,
Ja det er korrekt som Kim T skriver at jeg har en del af disse oversize vintage Omega ure!
Jeg gjorde op med mig selv på et tidspunkt at jeg ikke ville have de mindre Omega ure længere så alt under 36mm røg videre!
De er rigtig nok lidt mere pebrede end de klassiske Omega størrelser på 34-36mm - som med mange andre ur mærker så er fortidens muld nutidens guld!![]()
Jeg har ikke lige noget samlet billede af dem, men her er da et par stykker af dem!
Bemærk størrelsen på den miderste i rose gold sat op mod en 40mm Tudor sub!
En cal. 265 - ca 38mm uden krone:
En ultra sjælden rose gold på hele 39,5mm uden krone med honeycomb skive - cal. 266:
En double med center sekund viser - cal. 283 - også med honeycomb skive og 38mm uden krone:
Vh. Jon
Hej Jon, hold da op nogle flotte "store" vintage ure. Din cal. 266 virker jo nærmest større end sub'en.
Tja, puha, jeg synes der er mange flotte vintage modeller!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)