23-08-2013, 06:52 PM
baun Skrev:Det er helt rigtigt. Jeg har ikke nogen dress Omegaer på over 36 mm. Jeg synes ikke det betyder noget - eller faktisk synes jef 35-36 mm er det "rigtige vintage Omega" størrelse.
Lidt på samme måde som med luppen på Rolex. Egentlig ikke smuk, men den hører til der for at det ercet rigtig Rolex.
Falder jeg over et passende vintage Omega på 38 mm bliver det købt, men det er altså ikke sket endnu.
Du er meget velkommen til at droppe ind og prøve de ure jeg har - og eg låner også gerne ud. Der er alt for mange smukke modeller du må gå udenom, hvis + 36 mm kravet fastholdes
![]()
Vh baun
Hej Baun, tusind tak for det tilbud, det er meget flot af dig!
Lige det næste stykke tid har jeg ingen andre undskyldninger for at kommer forbi Nyborg, men det kommer nok.
Du kan have en pointe i det med 36mm, og det afhænger da også af modellen om jeg synes det er balance på håndleddet eller ej. Normalt er jeg til det lidt større look. Jeg ejer et nyt Certina DS Caimano på 38mm, hvilket jeg synes er "spot on" for dress ure, størrelsesmæssigt. Men måske klassiske/vintage ure faktisk ser bedre ud når de er mindre?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)