17-08-2013, 12:54 PM
Nok er Rolex et kendt urmærke, men det er nu svært at sætte en "type" på Rolex ejeren. Det kan være alt fra den smarte Café Victor - show off - ejendomsmægler type, over til den snusfornuftige og halvkedelige akademiker/ingeniør type, der vælger det robuste og traditionelle pga. levetiden. Alt derimellem kan være Rolex ejere. Nu har jeg handlet en del Rolex ure og faktisk ryger langt de fleste til mænd i midt 30 til sen 40'erne, der altid har ønsket sig et dyrt ur, og her står Rolex for de fleste som det sikre valg. Der er forsvindende få smart-asses blandt køberne, men bare almindelige typer med ok styr på livet uden det skal virke pralende.
En ting jeg dog ofte fornemmer er, at man køber uret for sin egen skyld, men omvendt kan de fleste da godt lide, at der er en vis genkendelsesfaktor over uret, så det trods alt sender det signal, at man har økonomisk overskud og derfor også en form for succes i det man gør. Her er uret vel en del af helheden med tøjet, bilen, boligen/indretningen, osv.
/Mads,
En ting jeg dog ofte fornemmer er, at man køber uret for sin egen skyld, men omvendt kan de fleste da godt lide, at der er en vis genkendelsesfaktor over uret, så det trods alt sender det signal, at man har økonomisk overskud og derfor også en form for succes i det man gør. Her er uret vel en del af helheden med tøjet, bilen, boligen/indretningen, osv.
/Mads,

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)